Vil Mykletun ha skam på blå resept?
Professor Arnstein Mykletun hever fanen for mer skam for folk som er sykmeldte. Enn så lenge finner jeg lite faglig dekning for at mer skam er helsefremmende.
Professor Arnstein Mykletun hever fanen for mer skam for folk som er sykmeldte. Enn så lenge finner jeg lite faglig dekning for at mer skam er helsefremmende.
Min tale til Stavanger SVs 1. mai-frokost på Midjord bydelshus.
Etter snart to år med blått styre er dommen klar: politikken deres gir kommunen røde tall.
Man skulle tro at et parti som har pensjonisters ve og vel som hovedsak leverte varene. Allikevel må jeg spørre: hva får egentlig Pensjonistpartiets velgere igjen for stemmen sin?
Flertalls(?)partiene sto glisende rundt en marsipankake, etter å ha presentert et budsjett som for alvor fjerner skolemat. Syns de ikke det var noe flaut?
Uten en flau smak av skam i munnen har landets rikeste flyktet til Sveits de siste årene. Men så vidt jeg vet, har ingen blitt skatteflyktninger på grunn av eiendomsskatten i Stavanger. Allikevel vil høyresiden ha den bort – på bekostning av velferdstjenestene våre.
Lørdag 26.10 var det på ny markering for fred i Gaza. Her er appellen jeg holdt.
Heming Olaussen, partifelle og leder av SVs EU/EØS-utvalg, skrev en kommentar om norsk EU-medlemskap (Klassekampen 24.8) som jeg brukte noen uker på å reflektere over.